DIY PROJECT: a percussion instrument

image

This is actually a project taken out from one of the Kid’s Box books. Last week we were talking about music with my students in the group Kids 3 and I thought it would be a good idea to have some fun during class making their own instrument.

You need: rice, beans or similar, plastic bottles of different sizes (which children brought imagefrom home) with lids, coloured paper, ribbons or wool thread for decoration, scissors, glue or adhesive tape.

Preparation: You can begin either with filling the bottles with rice or beans and then putting on the lid, or decorating the bottles. Children are free to make their own ‘creation’. They can choose all the materials they want to make the bottles look colourful and original, like my students (check the photos). I really loved the result!

When the instruments are finished, the fun starts! We can create our own percussion section! When putting imagemore or less amount of rice/beans the sound changes a bit. The purpose of this project is to differ tones and beats, but first of all, to have fun creating sounds. There are many ways to play this ‘music’: we can shake the bottles quickly or gently move them from one side to another. Finally, my students listened to one of the songs from the book and tried to follow its rhythm. It was great fun!

Daria Michalska

 

 

 

 

HAZLO TÚ MISMO: un instrumento de percusión

En realidad éste es un proyecto sacado de uno de los libros Kid’s Box. La semana pasada hablábamos de música con mis estudiantes del grupo Kids 3 y pensé que sería una buena idea divertirnos un poco durante la clase haciendo unos instrumentos.

Necesitamos: arroz, habichuelas o algo parecido, botellas de plástico de diferentes tamaños (que los niños trajeron de casa) con tapas, papeles de colores, cintas o hilos deimage lana para la decoración, tijeras, pegamento o cinta adhesiva.

Preparación: Podemos comenzar con llenar las botellas con arroz o habichuelas y luego poner la tapa, o con decorar las botellas. Los niños tienen toda la libertad para hacer su propia ‘creación’. Pueden elegir entre todos los materiales que quieran para decorar sus botellas para que estén coloridas y originales, como mis estudiantes (mirad las fotos). ¡Realmente me encantó el resultado!

Cuando los instrumentos están acabados, ¡comienza la diversión! ¡Podemos crear nuestra propia sección de percusión! Al poner más o menos cantidad de arroz/habichuelas el sonido cambia un poco. El objetivo de este proyecto es imagediferenciar los tonos y ritmos, pero en primer lugar, divertirse mientras creamos sonidos. Hay muchas formas de tocar nuestra «música»: podemos agitar las botellas rápidamente o suavemente moverlas de un lado a otro. Por último, mis estudiantes escucharon una de las canciones del libro e intentaron seguir su ritmo. ¡Fue muy divertido!

Daria Michalska

Abrir chat
1
¡Hola! 👋🏼
¿Necesitas ayuda?