THE GREATEST CHALLENGE

As this week it is my turn to write a post on our new blog, I would like to share with you my thoughts about teaching teenagers. I have to admit that it has always been a great challenge for me.

Make them speak

I consider myself a lucky teacher as my teenage students love talking about their last weekend or plans for the next one and that is how our lessons begin. I also let them speak their mind about different problems arising at their secondary schools. And they really participate without realising that they are using English to communicate.

Make them listen

It is important to get them used to real English, so apart from standard listening exercises I try to bring some rhythm to class. Getting to know their musical tastes would be the first step. Whenever they hear their favourite band or singer, they are thrilled and ready to work. They learn lots of new vocabulary, fixed phrases and idioms, which are essential for future understanding and communication.

Make them write

I prefer my teenagers to write shorter texts in class. After giving them an example piece of writing they do the task individually. Working against the clock make them concentrate and they hand in serious and complex papers. They really appreciate it as they are up to their ears with the homework they get at school.

Draw their attention

That is the most complicated part. The best way to catch their interest is a promise of a game at the end of the class if they behave well, of course. No pain, no gain! Obviously, all games have a purpose. They help to review the vocabulary and grammar given in class, for instance.

I hope my teenage students will not only learn a lot this year, but also have fun studying English.

Daria Michalska

 

EL MAYOR DESAFÍO

Como esta semana es mi turno para escribir un artículo en nuestro nuevo blog, me gustaría compartir con vosotros mis reflexiones sobre la enseñanza de los adolescentes. Tengo que admitir que siempre ha sido un gran desafío para mí.

Hacerles hablar

Me considero una profesora con suerte puesto que a mis estudiantes adolescentes les encanta hablar de su último fin de semana o los planes para el siguiente y así es como comienzan nuestras clases. También les dejo hablar con franqueza sobre diferentes problemas que surgen en el instituto. Realmente participan sin darse cuenta de que están usando inglés para comunicarse.

Hacerles escuchar

Es importante que se acostumbren al inglés auténtico, así que aparte de los ejercicios de escucha habituales intento traer un poco de ritmo a clase. Llegar a conocer sus gustos musicales sería el primer paso. Cada vez que oyen a su banda o cantante favorito, están emocionados y listos para trabajar. Aprenden nuevo vocabulario, muchas frases fijas y modismos, que son esenciales para la futura comprensión y comunicación.

Hacerles escribir

Prefiero que mis adolescentes escriban textos cortos en clase. Después de darles una redacción de ejemplo hacen la tarea de forma individual. Trabajar contra reloj hace que se concentren y entreguen composiciones serias y complejas. Realmente lo aprecian puesto que están hasta el cuello con las tareas del instituto.

Atraer su interés

Esa es la parte más complicada. La mejor manera de captar su interés es la promesa de un juego al final de la clase si se comportan bien, por supuesto. ¡Sin sacrificio no hay recompensa! Obviamente, todos los juegos tienen un propósito. Ayudan a revisar el vocabulario y la gramática dada en clase, por ejemplo.

Espero que mis estudiantes adolescentes no sólo aprendan mucho este año, sino también se diviertan estudiando inglés.

Daria Michalska

Abrir chat
1
¡Hola! 👋🏼
¿Necesitas ayuda?